Back to Basic; The Outback!:) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Minou Tuinenga - WaarBenJij.nu Back to Basic; The Outback!:) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Minou Tuinenga - WaarBenJij.nu

Back to Basic; The Outback!:)

Door: Minou

Blijf op de hoogte en volg Minou

15 December 2011 | Australië, Sydney

Terug van weggeweest. Vrijdag 2 december was het zover. Onze outback tour met de 3 dames gaat beginnen. Onze planning was om vrijdagochtend vroeg weg te gaan richting townsville, om vervolgens 1 rechte weg te rijden richting de outback.. Helaas liet onze auto dat niet toe en zaten we om 8 uur sochtends al bij de garage, want er lekte wat. Na 4 uur bij de garage te hebben gewacht, konden we om half 1 met een gloednieuwe auto (haha zo leek het) rijden richting townsville. De eerste dag stopten we na ongeveer 500 km te hebben gereden. Midden in een dorpje Charters Towers, de auto geparkeerd en gewoon lekker ons eigen maaltijdje gemaakt met ons superkooksetje:) Lekker pasta gegeten en vervolgens met onwijze storm in de auto geslapen. Lisa op de achterbank, Renske bij de passagiersstoel en ik bij de bestuurdersstoel. Gewoon nog lekker geslapen ook. De volgende dag vroeg vertrokken rond half 6 om vervolgens ons bij de Mcdonalds op te frissen in de invalide toillet. Hihi, kwamen we de mcdonalds al vroeg in de ochtend binnen met onze toillettasjes. Fris en fruitig de mcdonalds uitgelopen (en nee we hebben er niet ontbeten), vol goede moed rijden richting Alice Springs. Ons ontbijtje was een lekkere boterham met speculaas (en jawel de echte nederlandse speculaas) Die hadden we toevallig gevonden in de supermarkt hier.. Onderweg bij elk mooi natuurgebiedje gestopt om fotos te maken. Na weer 1200 km te hebben gereden in 1 dag, afgewisseld door ons 3e kwamen we in een klein dorpje aan waar we gezellig op een campingparkeerplaats overnachten (weer in de auto) ons avondeten was dit een blik mais en boterham met speculaas. Hihi, echt een topmaaltijd!:P Maar dit kwam omdat het stortregende, dus konden we niet buiten koken. Zondagmorgen vertrokken we weer vroeg (half 6 dachten we), we hadden alleen eventjes niet rekening gehouden met het tijdsverschil dus in werkelijkheid was het half 5. Hihi, beetje vroeg maar gelukkig kwamen we daar pas laat achter;) Zondagmiddag arriveerde we in Alice Springs. En het bord met Alice Springs is ook echt het mooiste van heel Alice Springs ;) We kwamen smiddags aan en toen waren we alle 3 zo toe aan een lekker bed en goed eten, dat we gelijk naar een hostel gingen. Annie's place, supergezellig klein hostel, waar we even lekker gingen chillen. Filmpje kijken, slapen en eventjes heerlijk uitgebreid douchen. Savonds eventjes Alice Springs verkend en toen lekker uiteten geweest bij de Saloon (duur maar goed, dat mag dan ook wel voor een x na een dag uit blik te hebben gegeten;)) Savonds lekker op tijd naar bed gegaan. Maandag was de planning om lekker alice springs met de auto te verkennen en een aantal watervallen te bezoeken, maar onze lieve auto dacht wat anders. Die wilde gewoon niet meer starten.. Gelukkig stonden we stil in een dorpje naast ons hostel, waar we gelijk om hulp konden vragen. Gebeld met de garage, en toen gelijk weggesleept naar de garage. Nja toen even planning gewijzigd en in alice springs lekker winkeltjes wezen kijken en naar het reptile centre geweest. HEEL VET! Voor maar 10 dollar (7euro) hebben wij alle 3 doodsbang voor slangen, gewoon even een superdikke grote vette slang vastgehouden. Blijkbaar vond de slang lisa zo leuk, dat hij had besloten om op lisa haar hoofd een hoedje te maken van zijn huid. Doodsbange lisa en renske en ik op de grond van het lachen met natuurlijk honderden foto's. Hihi, geweldige dag! Savonds gezellig met de meiden sinterklaas gevierd onder het genot van een lekker drankje! Toen weer op tijd naar bed en dinsdag nadat onze auto gemaakt was (jeeeeejj gemaakt, maar ooowneee weer geld uit onze portomonnee) doorgereden naar Kings Canyon. Een van de mooiste gebergte in Australie (vinden wij). Op de camping onze tent opgezet en savonds heel luxe uiteten geweest (we dachten namelijk dat dit de laatste x zou zijn dat onze auto kapot zou gaan, omdat hij echt zei dat de auto nu gemaakt was, dus wij dachten dat gaan we vieren met een buffet) oeps beter niet kunnen doen. Maar onze buikjes, zaten wel weer heerlijk vol met de lekkerste dingen, vis, vlees en heel veel fruit en lekkere groente ENN toetjes, oee zo lekker!:P

(wordt vervolgd)