10 top dagenn in Sydney; Kerst/Oud en Nieuw - Reisverslag uit Sydney, Australië van Minou Tuinenga - WaarBenJij.nu 10 top dagenn in Sydney; Kerst/Oud en Nieuw - Reisverslag uit Sydney, Australië van Minou Tuinenga - WaarBenJij.nu

10 top dagenn in Sydney; Kerst/Oud en Nieuw

Door: Minou

Blijf op de hoogte en volg Minou

04 Januari 2012 | Australië, Sydney

Op 24 december keerde ik terug naar Sydney, terug naar de plek waar mijn reis was begonnen...

Echt heel bijzar, om na 3 maanden weer terug op die plek te zijn. Dat voelde zo vertrouwd, ik wist precies waar ik heen moest lopen toen ik uit de trein stapte.. :D Terug naar het hostel waar ik mijn eerste week in Sydney had doorgebracht. Heel erg leuk!

24 december is de tijd van kerst. Kerst voor het eerst niet thuis vieren, was wel erg gek. Hier in de zon, aan de andere kant van de wereld.. Ik had ook totaal geen kerstgevoel toen ik hier arriveerde. Maar dat veranderde op 1e kerstdag. Overdag naar het strand, met KERST! Hoe gek is dat, lekker op het strand liggen in je bikini met een massa mensen met kerstmutsjes.. Iedereen genietend van de hoge golven in de zee, met de kerstspirit. Echt onwijs bijzonder om dat een keer mee te maken. Savonds lekker uiteten geweest bij een spaans tapas restaurant en cadeautjes gegeven en uitgepakt, wat maakte dat het toch nog een echte kerstsfeer gaf! :) 2e kerstdag vieren ze hier niet in Australie, maar wat ze hier wel doen is een gigantische uitverkoop.. Dus 2e kerstdag ging ik lekker winkelen en heb ik veelste veel nieuwe kleren en schoenen gekocht (ik heb dan ook een mega backpack, een koffertje en nog 2 tassen nodig om al mijn spullen mee te slepen, een echte backpacker dus;)) Hihiii!

Savonds naar de sushi bar geweest om daar lekker een hapje te eten, en ja geloof het of niet .. Ik ben verliefd geworden op VIS!:P Ik eet hier nu eigenlijk alles, dus misschien wordt MINI nog is een grote meid :P De rest van de week heb ik lekker van de stad Sydney genoten van het park en de stranden met surfen.. Helaas zijn de golven soms iets te hoog, waardoor ik zo omver wordt geblazen dat ik niet eens op mijn bord kom, hihi maar het lukt altijd wel een aantal keer.. :)
Toen was het 29 december de ena laatste dag voordat het oudejaarsdag werd. Dit was op donderdag en iedereen (nja iedereen, maar 20 mensen) van de jumbo (waar ik in het begin, dus 3 maanden geleden, mee gestart ben) kwam terug naar sydney.. Die avond om 12 uur (dus eigenlijk 30 december) zou richelle jarig zijn. Dus dat gingen we gezellig met zijn allen vieren. Savonds voordat we uitgingen gezellig met zijn allen rond de tafel zitten en een aantal spelletjes doen onder het genot van een paar lekkere glaasjes goon (dat is een onwijs goedkope wijn in australie). Lekker wat gedronken en toen richelle verkleed als jarige jet en met zijn allen richting de Omellies. Een irisch pub dichtbij ons hostel waar het gewoon altijd gezellig is. Davey weer gezien met de boys na een aantal weken, dus dat was heel gezellig en met renske, lisa, mitch, bob en de rest van de boys:D Onwijs gezelliee dus.. Die avond had iedereen het al aardig gezellig gemaakt dus de 30ste was iedereen aardig aan het bijkomen en aan het voorbereiden voor oudejaarsdag! Want dat zou wat gaan worden met zijn allen.

Overdag was er een feest in het nationale park van Sydney, waar allerlei djs kwamen, en het dus onwijs druk was. Wij zijn lekker in het park gaan liggen relaxen met allemaal lekkere hapjes.. Savonds met de meiden lekker opgetut voor de white party. Voordat het grote feest begon, hadden we eerst vanaf 9 uur een bbq met 75 mensen op de rooftop van het hostel, waarop je onwijs mooi uitkijk had op de harbour brigde, waar om 12 uur het vuurwerk zou gaan komen. Gezellige muziek, bbq en een drankje erbij en iedereen kwam al aardig in de sfeer voor oud en nieuw. Rond half 12 kwam iedereen al wat meer naar het puntje van het balkon lopen en uiteindelijk om 12 uur stond iedereen letterlijk op het dak van het balkon te kijken naar het schitterende vuurwerk. Alle vrouwtjes en mannetjes bij elkaar en om 12 uur was het schitterend vuurwerk en 75 mensen nieuwjaar wensen ;) 12 minuten lang was er echt een spectaculair vuurwerk en wij hadden het beste uitzicht ever, zo bizar om dan een keer niet bij je eigen familie of vriendinnen te zijn. Heel jammer, maar dit was toch ook echt een onwijs mooie belevenis :D Daarna kon het feest natuurlijk niet meer stoppen en had iedereen de grootste lol en hing er een heerlijke sfeer. Rond 1 uur zijn we met zijn allen naar de harbour brigde gelopen om naar de boot te gaan, waar ons eindfeest zou beginnen. Van 2 tot 6 stonden we met zijn allen op een party boot, waarbij iedereen helemaal in het wit moest. Echt schitterend om te zien, dat iedereen heerlijk bruin in het wit gekleed is :D Na het feest, had iedereen nog een beetje honger, dus heel slecht, (maar dat was de 1e x in het nieuwe jaar) eventjes naar de mc om te ontbijten!;) 1 januari heeft dan ook echt niemand wat uitgevoerd, hihii! Lekker met zijn allen in de tvroom filmpjes gekeken en lekker niks gedaan, heerlijk! Wel gek om niet naar familie te hoeven of te moeten werken op nieuwjaarsdag, maar die rust was echt heel relaxt.

Nu ben ik nog een paar dagen in bondi beach met renske en lisa en dan is het plan om a.s vrijdag weer terug te gaan naar Melbourne om verder te gaan werken en nog eventjes te sparen voor New Zeeland. Het plan is om een maandje te gaan werken en dan begin februari voor een maandje naar New Zeeland te gaan (ligt natuurlijk aan hoe hard me geld gaat, en dat gaat best hard;))

Verder nog voor iedereen die ik nog niet heb gesproken. De beste wensen voor 2012!!:D

  • 04 Januari 2012 - 05:57

    Betty:

    Hey Minou de allerbeste wensen voor 2012, het is in ieder geval spetterend bgonnen. Heerlijk om te zien al die mooie bruine mensen. je stormt hier van de straat en veel regen. Veel succes met jullie werk, it's a good job!!!

    Liefs Betty xxx

  • 04 Januari 2012 - 09:07

    Raf&Ruud:

    Hoiiii,
    ten eerste, Happy New Year! Ja dat is wel bizar hè, kerst met 30gr. op 't strand!!

    Wij hadden hier ook geen witte kerst hoor, wel een hele natte en stormachtige :-(

    Zooo plannen om naar New Zealand te gaan zag ik, ben ik hééél lang geleden (ruim 30 jr.) ook een halfjaar geweest. Minder cosmopolitisch als Australië, maar wel een bizarre natuur! En de kiwi's waren zeer gastvrij..!

    Nou we zien dat je jezelf nog lang niet verveeld! Héél veel plezier nog, dikke knuffels!! Doeiiiii XXX Rafaella en Ruud.

  • 04 Januari 2012 - 17:06

    Dieuwke:

    Hoi Minou
    Gelukkig Nieuwjaar.
    Zo te zien ben je al super begonnen in 2012, je ziet er stralend uit.
    Geniet ze maar lekker verder en denk af en toe even aan ons in het natte kikkerlandje.
    Lieve groeten van Dieuwke.

  • 06 Januari 2012 - 07:01

    Duuc:

    zussie!

    ziet er goed uit zeg. zal wel superdik geweest zijn!

    volgens mij ben jij daar alleen maar aan het feesten en eten! moet ik me al zorgen maken hoe je eruit ziet bij terugkomst? ;)

    dikke kus!

  • 10 Januari 2012 - 20:48

    Carla Vdz:

    Hallo Minou

    Als eerste de aller beste wensen voor 2012.
    Dat begint daar in ieder geval goed in Ausy, met die gezellige jonge heer op de foto.
    Hij is toch wel van Nederlandse kom af,mag ik hopen.
    Het word anders een heel gedoe om hem steeds te bezoeken.
    Je hebt weer een leuk verhaal gescheven en leuke fotos gemaakt.
    Wat een gezellig werk doe je daar, goed voor je Engelse taal.
    Lijkt me ook een super gaaf gezicht al dat vuurwek wat daar afgeschoten wordt en dan met al die mensen geweldig.
    Zou wel gaaf zijn als je ook New Zeeland nog zou kunnen verkennen, je bent er nu toch.
    Over 10 dagen gaan Paul met Melvin en Dion voor een weekje naar Aruba naar Danielle,vind het zo leuk voor ze.
    Geniet lekker verder daar Minou en kijken uit naar je volgende verhalen en Fotos.
    Groetjes ook aan Dave ik herkende hem bijna niet op de foto.
    Lieve Groetjes van ons allen Carla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Backpacken in Australië

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2012

! dag leven als joods meisje :)

08 Februari 2012

Job-Hoppen ;)

08 Februari 2012

Job-Hoppen ;)

27 Januari 2012

Australia Day

04 Januari 2012

10 top dagenn in Sydney; Kerst/Oud en Nieuw
Minou

Actief sinds 11 Juli 2011
Verslag gelezen: 1249
Totaal aantal bezoekers 48505

Voorgaande reizen:

29 September 2011 - 02 April 2012

Backpacken in Australië

Landen bezocht: