Job-Hoppen ;) - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Minou Tuinenga - WaarBenJij.nu Job-Hoppen ;) - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Minou Tuinenga - WaarBenJij.nu

Job-Hoppen ;)

Door: Minou

Blijf op de hoogte en volg Minou

08 Februari 2012 | Australië, Melbourne

Ik heb jullie nu al over een aantal baantjes verteld, maar nu hebben Renske en ik het vaste ritme gevonden.. :D

Eerst zal ik nog wat nieuwtjes en weetjes vertellen over mijn reisgenootjes.. Davey gaat a.s vrijdag weer naar ons vertrouwde westland, dus die zie ik pas weer in Nederland. Afgelopen maandag zijn mitch en tim vertrokken naar Nieuw Zeeland voor te reizen, dus die gaan we ook voorlopig even niet zien.. En Lisa zit nog in Nieuw Zeeland (waar ze bijna jarig wordt).

Renske en ik waren de afgelopen weken erg aan het struggelen met leuk en vast werk vinden, we gingen van de ene naar de andere baan en nu dachten we, we gaan nog 1x goed kijken en dan vinden we gewoon onze baan :P Op gumtree, is een soort marktplaats site van Nederland, gingen we naar advertenties kijken voor werk in Melbourne toen we bij de nanny/babysitting jobs kwamen. PERFECT dus gewoon!! Renske en ik zijn allebei thuis een nanny, dus dat is natuurlijk gewoon helemaal geweldig. We kwamen op een site terecht bij een gezin, waarvoor we voor 2 kinderen moesten zorgen een baby van 9 maanden en een jong kindje van 2 jaar. Nou dolenthousiast als wij waren natuurlijk want hoe schattig is het om om te passen op 2 jongen babies.. Renske en ik hadden gelijk samen gereageerd en diezelfde avond kregen we nog een enthousiaste reactie van de vader van het gezin. We mochten die avond nog langskomen en begonnen de dag erna gelijk. Het is een joods gezin in een prachtige buitenwijk van Melbourne. Toen we daar kwamen, om kennis te maken met het gezin en het huis, liepen er 6 kinderen rond in de drukte. Dus Renske en ik dachten eerst even dat we voor al die drukke kinderen moesten zorgen, maar dat hoorde niet bij de job ;) Haha! De jongste baby is 9 maanden en is een heel mooi meisje met superfelle bruine ogen en de andere is 2 jaar en een jongentje.. Onwijs cute zijn ze allebei! Het is een fulltime job voor doordeweeks, waar we dagenlang werken, zorgen voor de kinderen en helpen met koken, wassen en schoonmaken. Dit was best wel bijzonder, want bij het voorstelling wilde ik een hand geven aan die vader bijvoorbeeld.. Maar in dat geloof mag dat niet, hihi dus ik had gelijk mijn eerste blunder al gemaakt (a) Haha!! Maar we leren wat over hun cultuur, eetstyle en leefstyle, echt superleuk. We moeten kosjer eten maken, dus we worden nog echte chefs zo :P Onze wekelijkse ritme is nu lekker elke dag babysitten en helpen in huis, behalve donderdag en vrijdagmiddag dan werken we nog voor Lebara (mobiele provider) waar we promotiewerk doen en soms in de weekenden. Hier moeten we gewoon op straat staan, lol maken en flyers uitdelen. Niet heel moeilijk dus ;)

De bedoeling van het werken is, even sparen om dan nog eventjes naar het luxe reisleventje te gaan en dan weer naar huis te komen.. Naar het vertrouwde 's-gravenzande. Dus nog eventjes geduld maar dan ben ik weer thuis :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Backpacken in Australië

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2012

! dag leven als joods meisje :)

08 Februari 2012

Job-Hoppen ;)

08 Februari 2012

Job-Hoppen ;)

27 Januari 2012

Australia Day

04 Januari 2012

10 top dagenn in Sydney; Kerst/Oud en Nieuw
Minou

Actief sinds 11 Juli 2011
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 48507

Voorgaande reizen:

29 September 2011 - 02 April 2012

Backpacken in Australië

Landen bezocht: