Australia Day - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Minou Tuinenga - WaarBenJij.nu Australia Day - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Minou Tuinenga - WaarBenJij.nu

Australia Day

Door: Minou

Blijf op de hoogte en volg Minou

27 Januari 2012 | Australië, Melbourne

Zo het heeft eventjes geduurd, maar daar ben ik dan weer eindelijk met een vers nieuw verslag voor de boeg :D

Ik ben sinds Sydney weer terug in Melbourne en vooral aan het werk geweest voor de National Heart Foundation of Australia. Echt een onwijs gezellige organisatie, alleen het enige nadeel is, is dat het op commissie is, dus je bent niet zeker van je geld. Maar het team en het werk is echt onwijs leuk en gezellig om te doen..

Verder hebben Renske en ik nog een ander baantje gevonden, om het een beetje af te wisselen. En dat is promotie werk voor de mobiel provider Lebara. We moeten dan tasjes uitdelen en lebara promoten, krijg je gewoon per uur betaald. Dus hoe chill is dat :) Lekker beetje rondlopen uitdelen en gewoon betaald krijgen. Heel gezellig! Maar dat is alleen maar een week in de maand en soms nog wat losse dagen dus verder werken we gewoon bij de heart foundation. Wij zijn de enigste 2 mensen uit europa, want verder werken er in dat bedrijf alleen maar Aziaten.. Dus dat is wel grappig! Rens en ik proberen nu nog om in het weekend bij een restaurantje ofzo te werken om wat extra centjes bij te krijgen, maar we zien wel of dat gaat lukken.. :)

Gister was het Australia Day in Australia en wij hebben dat heerlijk gevierd in Melbourne. Australia Day is de Australische nationale feestdag en wordt altijd gevierd op 26 januari. Er wordt gevierd dat in 1788 de eerste vloot Sydney bereikte. Het is vergelijkbaar met Koninginnedag in Nederland ;)
Gister was dan ook de hele stad in rep en roer.. Iedereen was vrolijk en sochtends begon de dag met een parade van ongeveer een uur.. Met alle internationale landen in de tocht. Het was prachtig om te zien, hoe vrolijk iedereen was en iedereen trots was op zijn eigen nationale tijd. Victoria is trots op het bestaan van zijn vele internationale bevolking. Alle soorten landen liepen dan ook in de optocht, behalve dan weer nederland ;) Dus renske en ik liepen bijna mee met een nederlandse vlag :P Hihii! Alle landen hadden hun eigen soort cultuur laten zien, wat echt schitterend was. Smiddags ben ik samen met Renske naar een park geweest, waar er een minifestival was. Allemaal bandjes optreden en wat ik natuurlijk schitterend vond was dat er een danscrew van Australie ging optreden.Ze lieten echt een onwijs vette show zien, van hip-hop/breakdance en pop. Na het optreden, gingen renske en ik zelf meedansen, was echt heel cool. :D Ben me dancemoves nog niet verleerd ;)
Aan het einde van de middag, kwamen Mitch en Shandor ons nog verrassen op Australia Day en zijn we met zijn 4e naar de Rooftop geweest, waar iedereen heerlijk in het zonnetje zat. Ze lieten de tennis zien en helaas had kim verloren. Savonds was er een bbq en vuurwerk te zien bij de haven van Melbourne, wat echt schitterend was:D Een mooie afsluiting van een prachtige dag!

• 27 Januari 2012 - 12:05

Betty:

Hey Minou, dat is lang geleden en natuurlijk had je weer een feestje SUPER!!!! Hoorde dat je ook nog naar Nieuw Zeeland wil, dus dat wordt bikkelen! Hier alles zijn gangetje en voor volgende week voorspellen ze echt kou, dus afwachten maar.

Dikke kus Betty

• 30 Januari 2012 - 09:36

Ilse:

Minouuuuuuuuu!

Haha grappig om zo te lezen. Ben je nog steeds in Melbourne aan het werk? Ik en Nadine vertoeven sinds zaterdag ook in Melbourne. Zou natuurlijk funny zijn als ik jouw ergens tegen kom met je Labara tasjes, waar ik toevallig net een sim Card van heb gekocht!;)

Liefs Ilse

• 30 Januari 2012 - 17:20

Raf&Ruud:

Hoi, hoi,

Het wordt toch nog winter hier, momenteel -5, iets frisser als bij jou! Tjonge jonge wordt toch wel btje jaloers op die zonnige foto's :-) Geniet nog maar hoor (wij zijn stiekum al aan 't aftellen ;-) Hopelijk krijg je nog voldoende bij elkaar voor je New Zealand trip! Vééél plezier nog, dikke knuffels van ons hier (ook van Iempie, staat naast me) Doeiiiii! xxx