Een goede voorbereiding is het halve werk! :P - Reisverslag uit Cairns, Australië van Minou Tuinenga - WaarBenJij.nu Een goede voorbereiding is het halve werk! :P - Reisverslag uit Cairns, Australië van Minou Tuinenga - WaarBenJij.nu

Een goede voorbereiding is het halve werk! :P

Door: Minou

Blijf op de hoogte en volg Minou

01 December 2011 | Australië, Cairns

Een goede voorbereiding is het halve werk! Nou en dat is het zeker, want dan moet de reis richting de outback nog gewoon gaan beginnnen..

En dus hebben we ons goed verdiept in het leven als een ultime backpacker. Lisa en Renske hebben Davey uitgekocht met de auto en dus is de auto nou volledig in het bezit van 3 hollandse tjickiess! Haha dat gaat wat worden, die meiden die 0 maar dan ook 0,0 verstand hebben van auto;s. Zien jullie dat al voor je? Nou wij dus... WEL! :P Haha, zo slim als dat wij meiden zijn, zijn we naar de garage gereden en hebben ons daar wel liefst 4 nieuwe banden aan laten praten, onze reserveband laten maken voor een mooi prijsje. Helaas daar gaat je geld, maarja overleven in de outback is prioriteit nummer 1;) Daarna zijn we nog eventjes naar een autozaak geweest en hebben we startkabels, extra benzine, koelvloeistoef, een fluitje om de kangoeroes weg te jagen, zaklampjes en ik ben vast nog wel iets vergeten.. (:

Na ons geld uit onze portomonnee te zien vliegen, waren we helaas nog niet bij het laatste qua uitbestedingen ter voorbereiding. Het leukste kwam nog, namelijk inkopen doen qua voedsel en drinken voor onze grote trip. Met 75 liter water, 6 blikjes groente en 2 kilo rijst proberen we de eerste week door te komen. Bijgevoegd de foto van onze mooie winkelwagen :) Natuurlijk zijn we ook niet vergeten dat het kerst wordt, dus hebben we de auto gepimped met allemaal mooie slingers en kerstboomballen. Kerstmuziek in de aanslag (zelfs nog wat sinterklaas liedjes) en onze voorbereiding kan gewoon niet beter zijn! Na een goede nachtrust (hopen we dan), is het de bedoeling om morgenochtend vroeg te vertrekken richting townsville, om vervolgens de de weg richting de outback Alice Springs te kunnen nemen.. Can't wait! (:

Een ander nieuwtje is dat we davey vandaag hebben afgezet op het airport van Cairns, omdat hij ons ging verlaten naar Melbourne. Dat zal wel even raar zijn, om na 2 maanden gescheiden te worden van mijn reismaatje, maar we zijn niet getreurd want we zien hem met oud en nieuw gewoon weer terug:D

Nu zullen jullie waarschijnlijk eventjes een tijdje niks horen, maar zodra ik weer veilig aan de andere kant van australie ben, schrijf ik weer alle avonturen op! :D

• 15 December 2011 - 16:02

Deb:

zijn dat nou gewoon speculaasjes op de band???? yummie, en dat aan de andere kant van de wereld!!! ;-)
    minoutje, wat geniet ik toch van je verhalen! stoere meid hoor!!!!! zoooo gaaf allemaal!!!! ga zo door!!! xx