Weekendje weg! :P - Reisverslag uit Sydney, Australië van Minou Tuinenga - WaarBenJij.nu Weekendje weg! :P - Reisverslag uit Sydney, Australië van Minou Tuinenga - WaarBenJij.nu

Weekendje weg! :P

Door: Minou

Blijf op de hoogte en volg Minou

30 November 2011 | Australië, Sydney

Ben je in het buitenland en dan toch kan je nog gewoon een weekendje weg :D Hihii, een weekendje weg vanuit Cairns richting Cape Tribulation. Een hele mooie omgeving, waar de het de enigste plek in Australie is waar het regenwoud samen komt met de zee. SCHITTEREND!!:D

Cape Tribulation is ongeveer 1,5 uur vanaf Cairns vandaan. Na een uurtje rijden kom je bij de Daintee River, waar je met een pondje moet overvaren wil je naar Cape Trib kunnen.. Dus wij gezellig op zo'n pondje genietend van het uitzicht op de daintree river.. En toen begon het avontuur al, jungle, bomen, jungle, beesten (dat was wat minder, griezelige insecten (a)) en het mooie regenwoud.. Wij verbleven in een hostel dat letterlijk in de jungle lag. En dan bedoel ik jungle met bomen, kikkers, vogels, schilpadden, riviertjes etc :P En heeeeeeelll veeel vieze kakkerlakken (helaas hoort dat erbij) Davey, lisa en ik hebben vele wandelingen gemaakt door het grote nationale park. We wilden de route maken door het crocodilla village (en nee er zaten helaas geen krokodillen) even niet bij nagedacht, dat we door het regenwoud liepen en er dus duizenden vriendjes met ons meegenieten van het regenwoud en onze wandeltocht.. Dus toen we terugkwamen in het hostel, zijn we als nog helemaal lekgeprikt. FIJN!:P Maar dan heb je ook weer even gevoeld dat je door de jungle ben gelopen!

De laatste ochtend van Cape Trib hebben we een boottocht gedaan, waarmee we krokodillen zouden spotten.. Was onwijs mooi op de Daintree River, maar het enige wat we hebben gezien zijn vleermuizen en 1 vogel! Hihi, maar het was zeker de moeite waard.. :D

Next Stop: OUTBACK!

• 30 November 2011 - 09:52

Deb:

minou'tje!!! wat geniet je van het leven meis!!! dit wordt echt een ervaring om nooit, maar dan ook nooit meer te vergeten!!!!!! owwwww, ik zou willen dat ik een vliegje was, dan zou ik op je schouder gaan zitten om mee te genieten!
    ook weer errug leuk dat je iedere keer een update plaatst!!!
    ik blijf mee genieten!
    xx deb
    ps, als er nou deze week een vlieg op je schouder zit, niet slaan he!!!! ;-)

• 30 November 2011 - 11:11

Karin:

Wat schrijf je toch een leuke verhalen. Wat een leuke foto s ook erbij. Jullie veel plezier met de outback tour,wees voorzichtig zo met de meiden!
    Liefs van ons alle uit Poeldijk xxxxxxxxxx

• 30 November 2011 - 11:55

Betty:

Je zal toch zomaar een weekend in de Jungle zitten, een land van uitersten en wat een mooie foto's. Geweldig Minou weer een ervaring om nooit te vergeten. We zullen nu zeker wel een poosje niets van jullie horen vanuit the outback !!!!!!

Doe voorzichtig XXX Betty

• 30 November 2011 - 17:56

Rafaella & Ruud:

Hey Crocodile Minoudee! Weer een spannend avontuur hoor. Begin zo langzamerhand toch lichtelijk jaloers te worden hoor ;-) En iedereen begint je ook wel behoorlijk te missen.. :-(

Blijf uitkijken! en een dikke knuffel van ons!
    Raf&Ruud

• 30 November 2011 - 19:16

Marijke:

He jungle meisje,ik mis alleen de foto's slingerend aan de lianen,hi hi.Maar wat een schitterende foto's weer en wat geniet je,Nog veel plezier,maar doe voorzichtig in de outback!!