Whitsundays - Reisverslag uit Sydney, Australië van Minou Tuinenga - WaarBenJij.nu Whitsundays - Reisverslag uit Sydney, Australië van Minou Tuinenga - WaarBenJij.nu

Whitsundays

Door: Minou

Blijf op de hoogte en volg Minou

10 November 2011 | Australië, Sydney

Het is even geleden, maar daar zijn we weer met een geweldig verslag over een van de mooiste dingen die ik tot nu toe heb gezien en gedaan.. Namelijk de Whitsundays eilanden! SCHITTEREND!! Na fraser island (bij rainbow beach) zijn we doorgereist naar hervey bay en rockhampton om eventjes een nachtje tussendoor te overnachten.. En toen kwamen we bij het 2e mooie gedeelte van de oostkust van Australie:

Airley Beach (ofterwijl) de WHITSUNDAYS! Airley Beach is een schitterend plaatsje wat eigenlijk een klein beetje vergelijkbaar is )(zo voelt het voor mij althans) met salou, 1 straat, met een boulevard, allemaal winkeltjes en barretjes/discotheken, niet onwijs groot maar juist dat knusse is onwijs leuk! :) We hebben hier eerst 2 dagen genoten van het kleine plaatsje met een onwijs mooi uitzicht op de haven van Airley Beach.. In dit ministrandje was het helaas niet toegestaan om te zwemmen in de zee, maar wat hebben ze daarop bedacht: Een zwembad/zee achtig water middenin het kleine stadje! Geweldig, naast de zee, een heerlijk groot zwembad, waar je lekker aan kon liggen.. Hier eventjes 2 dagen bijgekomen van fraser en toen stond het volgende avontuur op ons te wachten: cruisenn op de Atlantic Clipper/partyboot.. Joehoeeee!! Daar hadden we wel weer eventjes zin in..

Afgelopen weekend zijn we met nog 9 andere jumbo (nederlanders, komen we ook gezellig niet van af, dus 1 groot feest:D) reizigers op de boot de clipper gestapt. Deze boot stond bekend om de partys savonds en de gezellige crew. Zaterdagmiddag ging iedereen op de boot, lekker chillen en in de zon zitten. Toen was het al vrij snel etenstijd (EN WAT WAS DAT ETEN LEKKER, heerlijke verse vis en groenten, gezond jammieee!;)) na het eten ging iedereen lekker even chillen en uitbuiken en daarna was het tijd voor het eerst feest. Er werden wat pakken goon (wijn) opengetrokken en biertjes gepakt! Het feest kan beginnen want wij zijn binnen, llalaalalala! ;) We werden in teams verdeeld en moesten toen gezellig allemaal spelletjes gaan doen, haha vreselijk maar wel onwijs gezellig en gelijk een beetje kennis maken met de rest! Zondagochtend moesten we al vroeg op en toen gingen we het geweldige strand Whitheaven beach bekijken (zie de foto's) SCHITTEREND!! Wit zand, onwijs mooie blauwe zee en een geweldig uitzicht over de whitsundays. Smiddags zijn we met zijn allen gaan snorkelen bij een ander eilandje van de whitsundays en als je klaar was met snorkelen kon je lekker op de boot van de glijbaan, duikplank af of lekker relaxen in de jacquizzi (dus dat werd natuurlijk ook lekker even gedaan) :) Savonds was iedereen al wat meer bekend bij elkaar en was het een nog groter feest dan de dag ervoor.. Iedereen gezellig dansen, kletsen, spelletjes doen onder het genot van heerlijke (zelf mee gebrachte)drankjes! De laatste ochtend was iedereen alweer vroeg op en gingen we nog op een ander mooi plekje snorkelen en genieten van het geweldige uitzicht!
Savonds op de boot, werden we om de boot heen vergezeld door springende dolfijnen, haaien en onwijs grote vissen! SUPERvet om ze zo echt in het wild te zien.. En ik was blij dat ik op de boot stond en niet tussen de haaien zwemde ;) Hihii!

Ook dit avontuur zit er weer op, maar dat staat weer hoog in de top 10 leukste dingen in Australie :)

• 10 November 2011 - 11:51

Betty:

Hey Minou van Harte Gefeliciteerd met je grote broer!!! Na deze foto's wordt ik toch wel een beetje jaloers, prachtig en je wordt al aardig bruin.

Geluk en veel plezier X Betty

• 10 November 2011 - 16:58

Raf&Ruud:

Wauw wat een super baywatch-babe in die boei zeg!! Ongelooflijke mooie foto's hoor, Raf zij nog, leuk om later in je huis te hangen!!!
    En kikke zeg die walvissen, dolfijnen, etc. Yaël maakt telkens een boekje van je reisverslagen, zodat leden ook op de hoogte blijven, goed hè?!
    Hele dikke knuffels van ons, doeiiiiii
    Raf & Ruud

• 18 November 2011 - 10:18

Patty:

Minoutje,

Wat gaaaf zeg om je verhalen te lezen, en wat heb je een prachtige foto's! Blij dat je zo lekker aan het genieten bent..

Dikke kus Pat