Fraser Island - Reisverslag uit Sydney, Australië van Minou Tuinenga - WaarBenJij.nu Fraser Island - Reisverslag uit Sydney, Australië van Minou Tuinenga - WaarBenJij.nu

Fraser Island

Door: Minou

Blijf op de hoogte en volg Minou

01 November 2011 | Australië, Sydney

Zooo daar zijn we weer na een geweldig nieuw avontuur!! Namelijk Fraser Island! We zijn vorige week woensdag aangekomen in het kleine plaatsje Rainbow Beach, waar we 3 nachtjes alvast konden voorbereiden op het geweldige weekend Fraser Island! :D

Van te voren werd ons al verteld dat je waarschijnlijk 2 dagen niet kon douchen, geen wcs hebt en dus lekker moet survivallen (in het zand;)) GEWELDIG!! Eenmaal in Rainbow Beach aangekomen, kwamen we nog 9 andere Nederlanders tegen van de Jumbo reis, waarmee me starten in Sydney, die hadden we al 2 weken niet gezien, dus dat was onwijs gezellig om ze weer eventjes te zien.. Verder waren er in de groep veel engelsen, deense, duitsers, zwitserse, ierse en een paar uit finland.. Goed voor onze talenknobbel dus ;) We werden in groepen verdeeld voor Fraser en kregen auto's toegewezen, waarmee we op het eiland gingen.. Enn wat voor auto's een echte 4wheeldrive jeep! GROOT, woeeiii! Davey en ik zaten met nog 1 andere nederlander, 2 engelse en 2 ierse in de auto.. En toen was het zover, we gingen zelf CROSSEN naar Fraser! Klein stukje rijden, dan met een pondje over naar het eiland en dan gaat het crossen beginnen, over kilometers strand heerlijk rijden met de geweldige auto..

De eerste dag zijn we gelijk naar een meer geweest met zoet water, waar we eventejs konden 'douchen' soort van opfrissen, heerlijk water wat middenin de bosjes lag. Daarna gingen we naar de kampeer plek waar ongeveer 60 mensen tentjes op gingen zetten en daarna de kookspullen gingen klaarzetten.. Omdat het al zo snel donker wordt hier, hadden we alles alvast klaargezet en waren we rond 5 uur klaar :D Er was toen nog eventjes tijd over voor een heerlijk potje voetballen (3 meisjes tegen 17 jongens) HELP! Haha meiden waren bont en blauw, jongens lekker bezweet, maar het was een gezellig kennismakings potje voetbal;) Savonds lekker met zijn alle in het donker gekookt en savonds heerlijk chil en relaxt kennis gemaakt op het strand bij de tentjes, de volgende dag moesten we alweer lekker vroeg op rond een uurtje of 6 en gingen we op naar dag 2. Onze auto was helaas een beetje kapot, maar daardoor hadden we een stop gemaakt (waarna we 30 minuten moesten lopen), toen we naar de geweldige woestijn gingen! SCHITTEREND! Onwijs mooi zacht (geel) zand, met een uitzicht op zee of de bossen.. Hier hebben we lekker lopen rollen in het zand en onwijze fotoshoots gehad :D
Davey ging toen lekker crossen in de auto en die kon der aardig goed mee overweg, maar toen was het mijn beurt.. Haha, nou het ging echt onwijs goed, maar ik vond het toch nog best spannend, echt schakelen met links in zo'n mega mega grote auto en dan nog op zand rijden, waardoor je stuur alle kanten op gaat.. Maarrr... WE leven nog!!:P Savonds weer lekker gekampeerd en de laatste dag zijn we naar het bekende schip SS Mahaheno geweest, die was aangestrand sinds 1935 en naar de Champagne Pools geweest, wat echt prachtig was!!

Na 3 dagen weinig slaap, onwijs survivallen, zonder douchen keerden we terug naar het hostel, waar iedereen uitgebreid ging optutten en savonds afsloten met een halloween feestje :D

Nu reizen we weer samen verder naar Airley Beach - richting de Whitsundays, waar we 3 dagen op een boot gaan cruissen :D

• 02 November 2011 - 05:09

Betty:

Wat een leuk verhaal, met geweldige belevenissen en prachtige foto's !!!!!

Dat buitenleven is al een ervaring apart en lekker buiten koken, SUPER.

Ik hoef niet te zeggen geniet er maar van, want dat doen jullie volgens mij met volle teugen.

Een goede reis verder en hou links Dikke kus Betty

• 04 November 2011 - 04:46

David:

He Minou leuk om te zien dat je het naar je zin hebt. Ik vlieg 5 dec naar nz en 30 Jan naar brisbain oz ben je daar toev ook nog in de buurt dan? Groetjes

• 04 November 2011 - 12:54

Duco:

zussieee, ziet er goed uit zeg. Ik heb ook je foto's bekeken. lijkt wel een paradijs man. Wat heerlijk om weg te zijn uit het drukke leven: verstand op nul en genieten maar.

Super Dik!

groetjes daar, geniet en hou je taai!
    mazzols

• 07 November 2011 - 17:55

Denise Van R:

Kanjerr!
    Wat een mooie foto's weer!
    Lekker survivallen haha!
    Gezellig dat je ook weer met een leuke groep was!
    Kijk weer uit naar je volgende verhaal en spreek je snel weer!
    Veel liefs!!

• 09 November 2011 - 20:24

Carla Vd Z:

Hallo Minou

Wat een leuke verhalen en foto's, ik ben er even voor gaan zitten.
    Wij zijn ook 3 weken weg geweest naar Zuid -Afrika was geweldig niet na te vertellen je moet het mee maken en gezien hebben.
    Dit Australie staat ook zeker nog op ons verlanglijsje.
    Maar ik vind het zo fijn dat je het zo naar je zin hebt, en ook dat het met Dave zo leuk gaat. En veel gezelligheid en steun vind bij elkaar, want alleen is maar alleen ook al zijn er veel andere mensen om jullie heen.
    En wat ben je al lekker Bruin geworden, je straalt op iedere foto zo leuk om te zien.
    Jullie zijn al 6 weken weg,Ga eerdaags een hapje eten met je Mam, moet nog even met haar afspreken.
    Ze zullen je wel erg missen,je was zo een gezelligheid thuis. ook voor Duco maar nu je het zo naar je zin hebt en daar met Dave op trekt,geeft ze dat vast wel rust.
    Minou doe de groeten aan Dave en geniet lekker verder daar tot de vo,gende keer
    Lieve Groetjes van ons allen Carla