Kamperen!! :) - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Minou Tuinenga - WaarBenJij.nu Kamperen!! :) - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Minou Tuinenga - WaarBenJij.nu

Kamperen!! :)

Door: Minou

Blijf op de hoogte en volg Minou

24 Oktober 2011 | Australië, Noosa Heads

Davey en ik hadden besloten om niet elke keer in een hostel te gaan slapen vanwege de kosten, maar gewoon lekker op een camping te gaan kamperen. In het plaatsje Noosa heb je hele mooie stranden en baaien waar je op leuke campings aan het water kan staan. Nou hadden wij helemaal een geweldige camping gevonden, gereserveerd en geboekt MET tent! Komen we daar op de camping aan, GEEN tent... Hahaa, stonden we daar, dat was dus eventjs niet zo tof, want hoe gingen we nou alles doen.. Even een gevogel, maar in de auto hadden we nog een inimini tentje liggen, dus daar maar in gepropt (gelukkig hadden we wel een luchtbed) en daar een nachtje ingeslapen. De tent was zo klein dat je niet meer kon bewegen. Het eerste wat we de volgende dag dus gingen doen is een grotere tent kopen voor een goedkoop prijsjee! Dan komt het volgende probleem, de tent in elkaar zetten! Ik heb wel wat vaker gekampeerd, maar davey nog nooit dus dat ging nog wat worden, lekker kibbelen met zijn 2e om die tent in elkaar te zetten en toen de grootste lol toen het was gelukt! Wat leuke lichtjes gekocht voor in de tent en jahoor het kamperen kan beginnen :D Met een leuk klein voortentje, 2 stoelen ervoor en een lampje hebben we gewoon een heel gez ellig knus plekje gemaakt! Op de camping kan je met zijn alle gezamelijk koken, dus savonds staan we met de meeste jongeren (de volwassen hebben hier bijna allemaal een caravan) te kokkerellen! ;) Wel heel gezellig hoor, al die backbackers die in tentjes slapen, ziet der heel geinig uit allemaal..

Vlak bij Noosa (aan de ooskust) ligt het plaatsje Beerwah, waar de leuke touristische park: Australian Zoo van Steve Erwin of terwijl: The Home of The Crocodile Hunter ligt!! Vet veel gave krokodillen, slangen, tazmian devils (net van de looney tones;)), koala’s, kangoeroes, allerlei soorten hagedissen (MEGA VEEL EN VET GRIEZELIG):P duizenden soorten vogels, olifanten, leeuwen en noem maar op! We zijn samen met Richelle en Leander een dagje door deze dierentuin gelopen en hebben ook nog een vette krokodillenshow gezien, helaas niet van Steve Erwin zelf, maar van zijn collega’s.. Het was echt onwijs gaaf om te zien dat die mensen zoveel van Steve Erwin houden, heel dat park is van Steve Erwin geweest en nu staan er allemaal eerbetonen van hem in dat park.. :D

Het volgende plan is om lekker even 2 dagen hier bij het strand te vertoeven en dan richting het binnenland te gaan (omhoog richting cairns) om werk te zoeken, we willen eventjes wat sparen voordat we weer buiten gaan uitgeven ;) Hihii!! Ik heb weer wat fototjs bijgevoegd, zodat jullie hopelijk weer wat mee kunnen genieten.

• 24 Oktober 2011 - 11:51

Duco:

Minoouutttjeee! leuk he dat kamperen? wel jammer dat je zegt dat je stond te klooien met die tent.. Je hebt jaren zat gehad dat je hebt kunnen oefenen ;). Leuk dat jullie nu een nieuwe tent hebben gekocht. Is het zo'n tent met twee compartimenten? schiet even een foto!!

gaaf dat jullie naar dat park zijn geweest. Ik keek altijd graag naar Steve op Discovery. Jammer dat die de pijp uit is! Ben benieuwd naar de eerbetonen. Ik kan me er wel een voorstelling van maken!

Thanks voor de update en hou jullie taai!!

Tot het volgende verslag.

Bye Bye mate!

• 25 Oktober 2011 - 04:04

Minou:

Dankje broertjee! Haha de tent opzetten ging in het begin ook als een speer, maar we waren een onderdeel kwijt, dus dat lukte ffies niet:P Haha, ik was natuurlijk wel een master in tent opzetten ;) Maar nu is alles gelukt!

• 26 Oktober 2011 - 13:33

Cora V D Ende:

He gaaf hoor zo rondtrekken in zo n mooi land ik mis je wel op de sportschool hoor maak er wat moois van daar heel veel kusjes gr cora

• 07 November 2011 - 17:49

Denise Van R:

Ha liefie!!
    En hoe bevalt t kamperen?
    Wel gaaf al heb je een mooie plaats met uitzicht op het water, dat is niet verkeerd wakker worden;)
    Gaaf ook om een keer in die dierentuin van Steve geweest te zijn!
    Ik hoop dat t lukt met de job, zou wel ff lekker zijn voor de portomonnee:D!
    Dikke kuss!