Surfkamp - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Minou Tuinenga - WaarBenJij.nu Surfkamp - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Minou Tuinenga - WaarBenJij.nu

Surfkamp

Door: Minou

Blijf op de hoogte en volg Minou

12 Oktober 2011 | Australië, Byron Bay

Hellooooootjes everybody!! :D
Zo het duurde eventjes, maar hier weer een verhaaltje van ons. We zijn op surfkamp geweest en hebben een aantal dagen geen bereik gehad, zaten in de middle of nowhere en het was echt helemaal geweldig.
Woensdagavond hebben we een eindfeest gehad met de jumboreis, was een ontzettend gaaf kostuum feest, waarin iedereeen, maar dan ook iedereeen verkleed ging en moest! :P We gingen met de party bus naar Coogee Beach, waar we heerlijk hebben gefeest en gebbqed. :) Gezellig nog even met zijn allen afscheid en toen was het moment daar dat iedereen (althans de helft van de groep) zijn eigen reis ging maken..
Donderdag was het een rustdag, we bleven nog een dagje in Sydney en hebben lekker genoten in het park en justtttt relaxt!!
Vrijdag gingen we met 40 van de 84 door naar het surfkamp. Joeehoeeeee,, eindelijk leren surfen, we hadden er allemaal mega veel zin in alleen moesten we sochtends wel al om 6 uur in de bus zitten, dat was dus best vroeg ;) Iedereen lekker nog even een powernappie gedaan en na 6,5 uur in de bus te hebben gezeten kwamen we om half 2 aan in Cresent Head, ons eerste kamp voor de komende 2 dagen. Iedereen was dolenthousiast en stormde gelijk naar de kamers toe om hun spullen te droppen. In de bus zat iedereen nog met een lange broek aan, dikke trui en schoenen, toen we daar aankwamen scheen er een heerlijk zonnetje en zat iedereen in zijn strandkleding. Wij dus snel allemaal omkleden en chillen in het zonnetje ;) Aan het einde van de middag kregen we gelijk onze surftheorieles, joeeehoeee,, wat een vent was dat.. Die australiers zijn letterlijk knettergek, geweldig! Everything relaxt, no worries and take your time.. De chillmode is duidelijk aan daar, geen horloge om, geen netwerk van je mobiel of internet, gewoon lekker leven in de natuur, heerlijk is dat!! :D Na onze theorieles, mochten we gelijk met onze wetsuits, surfplanken en enthousiastme het water in. Davey kon in het begin gelijk al goed peddelen en had na een paar keer het al aardig te pakken, joeehoeee!! Minoutjee lukte het in het begin maar niet om goed te gaan staan, maar toen ze even hulp kreeg van een instructor schitterde ze eventjes op het water;) Als je eenmaal een beetje de feeling had hoe je moest staan, was het echt heerlijk!! Na het surfen kregen we heerlijke maaltijd, waarna we met zijn allen rond het kampvuur gingen zitten onder het genot van wat heerlijke drankjes.. Dat hoort er natuurlijk ook bij ;)
Zaterdag moesten wij al vroeg op voor onze 2e surfles, om 7 uur werden we wakker gemaakt en om 8 uur lagen we alweer in het water, ijskoud, maar met zo’n wetsuit gaat het nog aardig;) Het ging al een stuk beter en de golven waren redelijk hoog!! Verder hebben we in het kamp nog heerlijk genoten van het weer, het zonnetje was best fel en het eerste kleurtje kwam al aardig op gang :) Savonds hadden we met zijn allen een feestje op het strand rond het kampvuur met muziek en een lekker drankje.. Iedereen was behoorlijk in een feeststemming.. Zondag was het tijd om naar het volgende kamp te gaan, dit was meer een camping voor alleen maar backpackers die wilden surfen en wilden feesten.. Erg gezellig! Ook zijn we hier weer 2 dagen gebleven, surfen, lekker hangen op het strand en savonds lekker feesten, waarna we dinsdag weer vertrokken naar de eindbestemming, Byron Bay.. Dit is een van de leukste surfgebieden aan de oostkust van Australië. We blijven hier lekker wat dagen rondhangen, bijkomen van de weken met de groep,, want nu gaat pas het echte avontuur beginnen, je eigen echte reis!

• 12 Oktober 2011 - 06:02

Karin En Mandy:

Wat leuk om weer wat van jullie avonturen te lezen. Nu kunnen jullie lekker overal gaan surfen......
    Reis verder voorzichtig en geniet! Wij kijken uit naar jullie volgende verhaal.
    dikkeKus(L)

• 12 Oktober 2011 - 10:48

Nadine:

Hey minou!! Wat een leuk verhaal, je verteld het ook zo enthousiast, echt leuk!
    Nog leuke surfdudes gespot? Haha
    Nou wijffie succes met je reis verder en geniet ervan!!kusss

• 12 Oktober 2011 - 11:00

Duco:

Ziet er goed uit meid! klinkt wel heel releaxd allemaal. Als je het zo omschrijft kan ik me er aardig wat van voorstellen.

Lijkt wel op een film: mooie omgeving, zon, zee, strand, beachboys, feesten...

De heimwee speelt je nog niet parten zie ik ;)

Ik zie uit naar het volgende verslag!
    Groetjes aan Dave!

• 12 Oktober 2011 - 14:39

Betty:

Dat klinkt allemaal weer super, surfen, chillen en feesten het kan niet beter!!

En nu moet echte avontuur nog beginnen, zoals je schrijft, wat zal dat brengen??

Wij kijken uit naar het volgende verslag zo zijn jullie toch een beetje dichtbij en zover weg.

Liefs Betty X

• 13 Oktober 2011 - 10:29

Erwin:

Ik heb net jullie eerste twee verslagen gelezen en zo te lezen is het helemaal super, kan natuulk ook bijna niet anders ;)! Dat surfkamp lijkt me ook wel heel dik. Hadde jullie dat geregeld toen jullie in sydney waren of stond dat al van te voren op de planning? Ik ga komende zaterdag naar zo'n informatiebijeenkomst van australian backpackers en hoop daarna ook ongeveer me ticket te kunnen boeken. Geniet overal van en ik hoor wel weer van jullie!

laterr xx

• 13 Oktober 2011 - 12:27

Marijke:

Leuke verhalen,zo te lezen/zien heb je het prima naar je zin,geniet maar lekker en ik blijf je verhalen volgen.
    Ps ik hoor ook de verhalen van Karin,leuk hoor!!

• 13 Oktober 2011 - 13:23

Anneke Tensen :

Heeee Minou!!!

Wat leuk zeg om je verhaal zo te lezen en wat lijkt mij dat surfen ook gaaf zeg!! Echt bizar, jij staat gewoon in je bikini op de foto terwijl wij hier in onze winterjassen lopen, tjaaa verschil moet er zijn he(A)(A)!! Hhahaaa, nou geniet maar lekker hoor meis, maar dat komt helemaal goed met jou!!!
    Lieffss, Anneke

• 13 Oktober 2011 - 14:46

Raf&Ruud:

Hey surfdude Minoutje,

Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Als je over een heeeele lange tijd weer terug bent, wordt 't hier zo'n btje lente....?! Kan je ons dus surfles geven op die kleine noordzeegolfjes, ha,ha, peanuts voor jou dan! Kijk je wel uit voor JAWS :-O Die houdt wel van een lekker jong stukje damesbil.
    Dikke knuffels van ons, partyon!!!
    XXXRafaellaXXXRuudXXX

• 16 Oktober 2011 - 17:08

Sharon:

Klinkt echt geweldig lieverd! Ga je van de week ff mailen dan kunnen we wat uitgebreider contact houden..

Xxxx dikke kus

• 17 Oktober 2011 - 20:43

Denise Van R:

Ha liefie!
    Wat heerlijk 6 uurtjes rijden en uit die dikke trui en lange broek en lekker zonnen en surfen heerlijk!!!
    Klinkt heel gezellig de kampvuren en lekker bijkleuren en surfen, genieten!
    Hier is het het aardig aan het afkoelen! Ben jaloers!
    Dikke knuffel!