Week 1 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Minou Tuinenga - WaarBenJij.nu Week 1 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Minou Tuinenga - WaarBenJij.nu

Week 1

Door: Minou

Blijf op de hoogte en volg Minou

04 Oktober 2011 | Nederland, Amsterdam

Jaaaaaa, eindelijk is het dan zo ver.. Mijn tweede blog! :)
Het duurde eventjes, maar dan heb je ook wat. Internet en wifii zit overal hier in Sydney, alleen heb ik nog niet zoveel toegang gehad tot internet, dus eindelijk het langverwachte verhaal :)
Week 1:
Donderdag was het moment eindelijk daar. Dave en ik vertrekken richting Australië... Op schiphol aangekomen, was het afscheid nemen (natuurlijk tranen vanuit mijn kant ;)) en gelijk begon de Jumbo reis van Australian Backpackers.. Met 84 jongeren stonden we op het vliegveld te wachten voor de start van ons grote avontuur.. Om 2 uur gingen we met zijn allen de lucht in richting Hong Kong. We vlogen met Cathay Pacific, een onwijs groot en chique vliegtuig, iedereen een eigen dvd spelertje, vol met films en spelletjes.. Dus dat kwam wel goed in het vliegtuig:) Australian Backpackers had voor ons een hele rits plaatsen gereserveerd in het vliegtuig, dus we zaten met zijn allen bij elkaar.
Na 10,5 uur vliegen waren we vrijdag in Hong Kong aangekomen, natuurlijk gelijk overal kleine schattige mensjes met kleine oogjes om ons heen. (zoooo cutee) 6 uur verschil met Nederland was wel eventjes wennen, want we kwamen in chineze tijd om half 8 sochtends aan en in nederland was het pas half 2. Iedereen was dus toen best wel aardig moe. Australian Backpackers had voor ons een schitterend 5-sterrenhotel voor ons geregeld, waar we de hele dag heerlijk konden verblijven. Heerlijk bed, sauna, zwembad, noem maar op! Dat was dus even heeeeeeeelll relaxt, na zo’n lange vlucht!! Na eventjes een paar uur te hebben geslapen in ons heerlijke mega kingsize bed zijn we met zijn alle de stad Hong Kong ingegaan, dit was echt schitterend! Overal chineze tekens om je heen en ander geld was ook wel eventjes wennen met betalen. De chinezen waren ontzettend lief en wilde ons met alles helpen, want we waren natuurlijk gelijk verdwaald ;) Van alles gezien, bekeken en gefotografeerd, kwamen we een leuke engelse pub tegen, waar we lekker eventjes een uurtje hebben genoten van het dagje..
Savonds om 10 uur moesten we weer verzamelen bij het hotel en toen ging de vlucht om 12 uur door naar Sydney, joeehoee!!:D Eindelijk!!
Na weer een vlucht van 9 uur kwamen we zaterdagochtend in Sydney aan, waar we werden opgewacht door het australische team van Australian Backpackers. We werden met bussen naar ons hostel gebracht, met eerst een stop bij het beroemde Opera House en de Harbour Brigde, geweldig mooi om te zien, maar savonds schitterd de stad helemaal.
En toenn....
De echte reis in Sydney was begonnen met de Jumbo, we kregen allemaal de tijd om in ons hostel eventjes bij te komen en savonds gingen we met zijn allen naar de kroeg om elkaar te leren kennen onder het genot van een drankje en pizza (niet vekeerd dus) Veel later als gepland, ging iedereen onwijs gezellig naar huis en de stemming zat er goed in voor de rest van de week!
Zondag hebben we overdag door Sydney gelopen en zijn we savonds op een cruise schip geweest, waar we door de mooie haven van Sydney reden en een groot feest op de boot hadden. Iedereen had al aardig wat contacten gemaakt, dus het was helemaal top! S’avonds na de boottocht zijn we met zijn allen weer door gegaan naar een kroegje met live muziek, hier zat een heerlijke aboriginal meneer allemaal liedjes te zingen, die wij aanvroegen. Hij vond het schitterend om zoveel publiek te krijgen en wij waren dolenthousiast..
Maandag zijn we de hele dag naar de Blue Mountains geweest, dit is een prachtig gebergte in Sydney, wat zo groot is als België. Na 3 uur hiken door de bergen en ‘s middags nog wat dingen bezocht te hebben, gingen we heerlijk uiteten bij een tentje aan de Harbour Brigde boulevard. Daarna uiteraard weer met zijn alle door naar de kroeg, om gezellig nog eventjes een feestje te bouwen.
Dinsdag (vandaag) hebben we een heerlijke regeldag gehad, zoals een auto verhuur/verkoop, bankzaken, telefoon en zorgverzekering. Smiddags lekker chillen in het national park van Sydney en savonds met zijn allen op stap naar een leuke discotheek..
Tot zo ver ons eerste reisverslag (die al lang zat is denk ik zo ;))

Voor het geval iemand wil bellen, hebben wij nu ook een australisch nummer:

Dave: 0449511994
Minou: 0426996917
Smsen kan natuurlijk ook naar ons nederlandse nummer en wanneer we wifi hebben is whatsapp ook nog mogelijk :)
Met vriendelijke groeten, hoogachtend!
Davey en Minoutjee ;)

  • 04 Oktober 2011 - 08:55

    R&R:

    Hey, how are ya mate?! Fijn om te zien dat je het zo naar je zin hebt, en dat de reis goed is gegaan. Wij ploeteren hier wel door zonder jou hoor...Jaloers? welneeee! Dikke knuffel, blijf goed uitkijken, en genieten! XXX R&R XXX

  • 04 Oktober 2011 - 09:38

    Duco:

    Zus! cool om je eerste verslag te lezen met al je ervaringen tot nu toe! fijn dat het vliegtuig zo luxe was. Gelukkig, want zo lang zitten in een vliegtuig is niet erg prettig! ;)
    Ik ben wel erg benieuwd naar de ervaring van Hongkong. was het modern, groot, hoge gebouwen, druk, en of ze daar in die kleine taxietjes rijden.. ;)
    Fijn dat je goed aangekomen bent in Sydney. Je slaapt bij Dave op de kamer? doen jullie de activiteiten samen of gaan jullie nu al ieder je eigen weg met jullie reisgenoten?

    Ik zal je verder niet lastig vallen met vragen aangezien je meerdere reactie zal krijgen. Er viel me nog twee dingen op in jou stukje:
    1: je hebt het over ONS kingsize bed in HongKong. (verklaar je nader ;) )
    2: je bent op een cruise geweest waarbij je reed door de haven... raar verhaal ;)

    Dikke kus en bedankt voor de nummers! groeten aan Dave! Ik zie uit naar je volgende bericht!

    Groetjes,
    Duuccie

  • 04 Oktober 2011 - 11:06

    Betty:

    Ja, ja een heel verslag, net of je naast me zit te praten, dat stopt ook bijna niet (heerlijk). Fijn dat de eerste ervaringen zoals het vliegen goed waren en jullie hebben ook al veel gezien !!!! Nou ga er maar lekker van genieten en ik kijk nu al uit naar jullie volgende verslag. Pas goed op je spullen of heb je daar Davey nu voor ha,ha.
    Big Hug Betty XXX

  • 04 Oktober 2011 - 12:11

    Deb:

    hee minoutje! lekker hoor dat je er nu eindelijk bent!
    ik moet wel lachen om de reactie van duco, want ik had dezelfde gedachte! ;-) hihi...
    geniet van je avontuur down under, en ik kijk nu al weer uit naar je volgende verslag...
    xx deb
    ps, mochten duco, marianne of wietse, mag ik jullie emailadres... evt via hyves of facebook te verzenden als je t niet hier wilt plaatsen! x

  • 04 Oktober 2011 - 16:05

    Sharon:

    Heey meis! Het klinkt echt geweldig allemaal zou zo zelf willen haha ;) maar jij kan dat natuurlijk ook allemaal zo leuk vertellen! Kijk alweer uit naar je volgende verhaal dikke kus shar

  • 04 Oktober 2011 - 18:10

    Charissa:

    Klinkt super meid! Fijn dat je het naar je zin hebt :D

    Ben benieuwd naar je volgend verhaal!

    Liefs xxx

  • 04 Oktober 2011 - 21:25

    Nadine:

    Hey meis!! Wat super leuk om te lezen zeg! Je bent net pas weg, en nu al heel veel meegemaakt....het wordt denk een geweldige reis!! Minou geniet ervan kusss van nadien!

  • 05 Oktober 2011 - 07:33

    Melvin:

    Kippenvelll! Super om te lezen dat alles al zo goed loopt :)
    Als ik die foto's zie en die verhalen erbij lees dan beginnen oude tijden te herleven! :D Leuke groep hebben jullie ook zo te zien!

    Geniet!

    Cheers Melvin


  • 05 Oktober 2011 - 07:49

    Denise:

    Hello lievie,

    Wat een leuk verhaaaal om te lezen :) Gelukkig viel de vlucht mee en was de eerste week helemaal super. Volgens mij heb je al aardig wat vrienden gemaakt daarzo.. Hahah ja MINOU, die vragen die Duco extra stelt, ben ik ook wel benieuwd naar haha!
    Blue Mountains zijn ook mooi he! Op naar je surfweek nu. Ben blij dat we af en toe even kunnen pingen. Want ik mis je echttt.. Dikke kussies en heeel veel plezier nog xxxx

  • 05 Oktober 2011 - 08:18

    Yaël:

    Minoutje!! Wat leuk om te lezen zeg! Als ik dit zo allemaal lees gaat t bij mij ook wel kriebelen hoor, zo'n avontuur.. Heel veel plezier en vol verwachting wacht ik op je volgende verhaald ;) Liefs! Yaël

  • 05 Oktober 2011 - 10:48

    Arnold En Gerarda:

    Gaaf om de verhalen te lezen en zo te lezen hebben jullie het helemaal super!!!!!!!!!!!!!!
    Ga door met genieten en reis voorzichtig.

    Groetjes

  • 05 Oktober 2011 - 12:23

    Sandra...:

    Leukkkkkk Minoutjeeee om te lezen... en dat je het zo naar je zin hebb....
    Benieuwd naar de volgende verhalen... en gaan snel even appen... =)

    Kusje..HaveFunn Tjikkk...(k)

  • 05 Oktober 2011 - 20:42

    Claire:

    Gaaaaaaaaaf lieve minou!! Echt super om te lezen dat je het zo naar je zin hebt daar en wat doe jij veel leuke dingen!!! JALOERS ben ik op jou;) Nu begint je surfkamp en daar ben ik ook zo benieuwd naar! Aan de foto's te zien vermaak je je prima en heb je niet eens tijd om ons te missen haha. Ik moet zeggen dat ik nu toch wel doorkrijg dat je echt niet over een weekje alweer thuis komt, jammerrrrrr;) MAAR geniet van elk moment, je verdient het!! Liefs van mij xxxx

  • 06 Oktober 2011 - 15:42

    Kim:

    Meiss!
    Klinkt allemaal echt geweldig! Ik ga snel je fotootjes bekijken ;) Ik had je nog snel terug gesmst maar geloof dat je gelijk alweer geen wifi meer had :)
    Geniet ervan meis! Oehh en morgen lekker surfen toch :D Ideaaaal!
    Kussss

  • 06 Oktober 2011 - 16:56

    Larissa:

    Geweldigg om je verhaal zo te lezen, in 1 weeek al zoveel meegemaakt dat is gek als je gewoon hier thuis zit haha ;) Maar zo te zien heb je he twel super, leuke groepp ook en al lekker veel gezien! Morgen lekker surfenn, supergaaf ben benieuwdd! Dikke kuss

  • 07 Oktober 2011 - 13:12

    Bonita:

    heey minou
    je moeder is bij mijn moeder in de winkel geweest zodat ik kan reageren.
    misschien weet je niet meer wie ik ben.Je hebt altijd op mij gepast bij the gym
    groetjes bonita

  • 08 Oktober 2011 - 16:28

    Dieuwke:

    Hee Minou, je bent aan het genieten, dat vind ik fijn, ik blijf je volgen, lieve groeten en have fun.

  • 09 Oktober 2011 - 18:53

    Carla :

    Hoi hoi Minou

    Wat een leuk verhaal zeg , en wat fijn dat alles zo goed is verlopen, ook je vlucht en je verblijf in Hong Kong.
    Gezellig met Dave heb je toch een beetje houvast met zo een stoere gozer bij je toch.
    Nu ik hier weer achter de computer zit om jou wat te schrijven,komt er weer zoveel boven in de tijd dat Melvin daar was.
    Ik hoop dat je er net zo een mooie tijd krijgt al hem.
    Ik ben al druk met pakken want Vrijdag gaan wij weg,hebben er super veel zin in en erg benieuwd wat ons allemaal te wachten staat.
    Je avontuur gaat nu echt beginnen,ga er van genieten en we blijven je volgen.
    Lieve groetjes Carla en de Fam

  • 10 Oktober 2011 - 17:02

    Denise Van R:

    Hee liefie!

    Wat heb je al veel leuks meegemaakt en wat een gezelligheid! Zo te lezen en te zien is het een hele leuke groep! Kijk uit naar je volgende verhaaltje en hoop dat je snel weer ff wifi hebt, want heb je al ff niet gesproken:(
    Veel plezier en succes met surfen ben benieuwd!!

    Veel liefs en een dikke kus

  • 11 Oktober 2011 - 16:36

    Jjtuinenga@yahoo.com:

    Hallo Minou,
    Zonet jouw allereerste reactie gelezen van je reis! Dit is wel genieten he!! Geweldig!!
    En heel leuk dat wij mee mogen genieten
    via jouw ervaringen. Als ik jouw mail zo lees, 'hoor' ik ahw jouw stemmetje erbij!!
    Nogmaals een hele fijne tijd,
    lieve groetjes van ons, Jaap&Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Backpacken in Australië

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2012

! dag leven als joods meisje :)

08 Februari 2012

Job-Hoppen ;)

08 Februari 2012

Job-Hoppen ;)

27 Januari 2012

Australia Day

04 Januari 2012

10 top dagenn in Sydney; Kerst/Oud en Nieuw
Minou

Actief sinds 11 Juli 2011
Verslag gelezen: 744
Totaal aantal bezoekers 48513

Voorgaande reizen:

29 September 2011 - 02 April 2012

Backpacken in Australië

Landen bezocht: